Legea ascultarii convorbirilor? Cititi mai bine legea…


Dimineata imi spuneam ca sunt surprins de virulenta comunicarilor de orice fel impotriva acestei legi CARE MIE MI SE PARE NORMALA! (am scris mare, pentru a se vedea opinia pe scurt). De ce normala? Pentru ca orice stat normal are nevoie de asa ceva, pentru ca UE are o asemenea directiva (cautati Directiva 2006/24/CE si veti vedea), pentru ca nimeni nu scapa de „Big Brother” pe acest mic Pamant. Cine nu vrea „Big Brother” sa se mute pe alta planeta, desi sunt sanse ca si acolo sa fie supravegheat de telescopul Hubble. 🙂

Nu mai sunt surprins de reactia presei si a unor romani. De ce? Sa o iau metodic. Legea a fost publicata anul trecut, in noiembrie anul trecut. A protestat cineva cand legea era in faza de proiect si se afla in dezbaterea camerelor? Nu, nimeni. A protestat cineva imediat dupa ce legea a fost votata si publicata in Monitorul Oficial? Nu imi aduc aminte sa fi fost atata valva. 

Cand s-au trezit unii romani sa protesteze? Dupa ce legea a intrat in vigoare. Aduca dupa ce nu mai poti face nimic. De ce? Pentru ca asa sunt romanii, uneori: comenteaza si carcotesc contra unui sistem pe care nu au avut curajul sa il critice/schimbe la momentul crearii dar se trezesc mai tarziu si comenteaza dintr-un colt al camerei.  In plus, ce mesaj transmite acest cor de vaicareli? Sa dam de pamant cu statul roman. Cine vrea haos sa mearga in Africa, aici observ ca romanii incearca sa se alinieze la UE, ca d’aia am intrat in ea. 

Ziceam ca nu sunt surprins de aceste reactii pentru ca imi descriu foarte bine un tipar pe care il au unii romani: cumparaturi pe ultima suta de metri, absenta de la vot dar nemultumire pentru un guvern pe care nu l-au votat, plata taxelor in ultima zi/ora a termenului legal si scandal ca nu se prelungeste etc. Nu va suna cumva cunoscut? E cam acelasi lucru, doar ca la asta scara. Daca imi doresc ceva pentru aceasta natie este si sa invete ca legea a fost inventata demult si ea are ca scop sa puna ordine in ce facem. Prin urmare, legea nu e negociabila. Iar cine vrea sa negocieze, sa aiba curajul de a spune asta inainte si nu dupa, sa aiba curajul sa urce in scaunul de ministru, nu sa stea la un colt de masa si sa comenteze.

Daca ar fi sa ma iau dupa ce contine legea, jurist fiind de formatie, nu pot sa nu constat ca multi nu stiu de vorbesc. Si lor nu le port pica ci mi-e mila de ei. Oameni buni (sper), legea zice ca operatorii trebuie sa inregistreze cine vorbeste, unde si cat timp, NU CE VORBESTE. Prin urmare, Gabi Dragan (care ai scris e-mailul trimis in masa de multi) si ceilalti presari, voi habar nu aveti ce vorbiti sau dezinformati in mod pervers oamenii. Daca un serviciu secret vrea sa afle continutul convorbirii, are deja cadrul legal si o poate face fara sa stiti, nu are nevoie de aceasta lege. Aceasta lege e o bataie de cap pentru operatorii de comunicatii, care saracii trebuie sa isi incarce serverele cu date care, in majoritatea covarsitoare, nu vor fi accesate deloc.

Si mai mult, tot pentru cei care habar nu au ce scrie in lege sau nu inteleg, intrebarea mea este: va preocupa aceasta lege pentru ca stiti ca veti face vreo infractiune in viitor? Eu nu imi fac griji pentru ca stiu ca nu voi face asa ceva, deci stiu ca nu imi vor fi retinute datele. Si daca mi se inregistreaza sms-urile trimise mamei mele in care ii spun ca vreau sa imi prepare niste papanasi, asta ce efect are asupra mea? Nu voi mai putea sa traiesc, sa trec strada sau sa dorm noaptea? Sunteti penibili toti cei care aberati pe tema asta. In lege scrie ca datele se acceseaza cu mandat. Din acest punct de vedere sunt revoltat pentru ca, in cazul in care dispare o persoana, politistii trebuie sa obtina mandat pentru a vedea pe cine a sunat ultima data. Oameni buni, asta e adevarata problema, ca daca o ruda va dispare, veti depinde de un judecator ca el sa-si dea ok-ul pentru a putea sa fie urmarit telefonul si sa va gaseasca persoana. 

In concluzie, NU mi-as face probleme cu aceasta lege si mai degraba cu APLICAREA ei defectuoasa (aici pot aparea abuzuri). Mi-as face probleme cu faptul ca e mai greu, conform legii sa dai de urma persoanelor disparute. MA BUCUR ca, datorita acestei legi, INFRACTORII vor fi prinsi mai repede. E cineva din corul de comentatori, care se simte cu musca pe caciula si din cauza asta a declansat acest scandal? 🙂

5 răspunsuri

  1. mie mi se pare o tampenie,cu ce sunt vinovat eu un om de rand ca sa-mi fie ascultate fiecare convorbire,si asa ca sunt asculate de pe timpul lui ceausescu, im fine…bataie de joc

    Rares: Pai tocmai asta spuneam mai sus, George, ca nu ti se asculta convorbirile. Tehnic nu se intampla asta, crede-ma. Nu sta nimeni cu casca la ureche si nici nu se apuca cineva sa asculte milioane de convorbiri zilnic. Nu e posibil. Si nu se face asta. Se asculta convorbirile celor care sunt pusi sub urmarire, dar asta se face deja inainte de a intra legea in vigoare. Iar ce se intampla acum este ca se inregistreaza doar date si cifre, nu continut.

    Oare de ce nu intelege lumea asta? Imi arata inca o data ce impact are mass-media si cativa ciumpalaci (ca sa-l citez pe Mircea Badea) care isi dau cu parerea despre ceva ce nu inteleg.

  2. Exact!
    Subscriu la comentariul lui Rares si adaug ca aceasta lege este binevenita intrucat cu ajutorul autoritatilor poti apela la operatorii de telefonie mobila pentru a identifica ultimul apel al unei rude pierdute (de ex.). Pana acum nu exista cadrul legal.

  3. Se creaza un precedent si asta e foarte grav. Faptul ca UE are asa ceva nu inseamna ca trebuie sa avem si noi. Am importat destul gunoi din UE deja. o baza de date care contine informatii de genul locatiei apelantului, numele si data, durata convorbirii, log-uri cu timesampuri de e-mailuri, etc. poate fi un instrument foarte periculos in mainile unor organizatii rau intentionate. Nu fiti naivi si ignoranti. Siguranta nu se castiga cu pretul libertatii. Personal prefer sa traiesc intr-o lume nesigura dar libera, decat intr-o puscarie in care nu imi poate face nimic rau.

  4. A, si relativ la bucata cu „infractorii vor fi prinsi repede”, adu-ti aminte ca nu traiesti in lumea lui Spiderman si Batman, si ca daca o astfel de lege ramane in picioare, se poate foarte bine sa apara o alta prin care tu devii infractor potrivit legilor noi aparute. So, care for what you wish…

  5. mie una nu-mi palce deloc sa-mi fie ascultate discutiile.consider ca sunt destul de mare ca sa stiu ce vorbesc cat si cu cine…nu-mi palce…deloc….mi se pare ca iti invadeaza spatiul personal….e aiurea…..X(X(

Lasă un răspuns

